Langkau ke kandungan utama

Dunia Cinta

       

Berada di dunia cinta sememangnya indah. Tetapi mengapa ia hadir hanya seketika. Kasih sayang yang tidak berbelah bahagi mengeratkan ikatan kemesraan, akhirnya hanyut di bawah arus gelora.

Biarpun begitu hati tidak serik untuk bercinta lagi. Rasa cemburu terbit di hati bilamana melihat kemesraan teman-teman bersama pasangan masing-masing. Begitulah dunia cinta penuh dengan ucapan sayang dan janji manis yang terkadang tidak tertunai.

~Bunga Abadi, Sabah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bankitlah Matahari Antara Susuk Tubuh

di situ ada hamparan yang tajam api membekam kaki jiwa sekeping kuku simpatik jatuh ke pasir panas hangatnya hayat indah siang dari luka dihiris malam membeku jika ada restu cekuplah sedapat-dapatnya akar dan tunjang pulau sepukau angin lara di pucuk waktu ada tampanan keras kejelitaan membatas daya takhta hatinya, cahaya gadis wirawati. Karya : ZAINON MOHD NOOR Alor Setar, 1990

Sahabatku senja Veracruz

ketika muhu kurapatkan jendela ini kausahabatku senja veracruz muncul lagi dengan celotehmu manuel peres anak si anu tak pulang-pulang ibunya resah rumput stylo belum dipotong lembu di padang takut dicuri orang siapakah yang mendandan rambut ikai margarita Ia mimpi kakaknya enak-enak di ladang epal jauh di carlifonia sekol telah kering dalam daerah rindu anak muda tak menumpahkan keringat di dusun lagi adik-adik tak jemu menjaja tacos tan tamales di stesen atau di gerabak sangat perlu pesos itu nanti ada abang dan kakak yang mau ke texas atau los angeles mancanda esok dan masa depan. sahabatku senja veracruz aku telah lihat semuanya lupakan sebentar lelahmu kita rapati kapal-kapal berlabuh barangkali ada khabar pengembara dari jauh Varacruz, Mexico.

Harga Diri

Lima ribu serbasatu, Itukah harga sebuah cinta, Atau nilai maruah, Bakal mertuaku, Yang telah tidak jadi. Bukan kerana tidak mampu, Atau hilangnya cinta, Atau putus asa, Tetapi ketetapan itu, Terlalu murah, Untuk harga satu maruah. SAZALEE YACOB. 1/10/1990 P/S deep.. ambik ikhtibar.